Laatste week Hella en Freek de Jonge

donderdag 25 oktober 2018

De real-life expositie Hella en Freek de Jonge: Het Volle Leven loopt ten einde. De drukbezochte tentoonstelling is te zien tot en met zondag 28 oktober. In de laatste week ontvangen Freek en Hella nog veel bekende gasten waaronder Ad Visser, Jan Mulder en Tim Knol. Ook zijn er meerdere optredens van het Koor van De Nationale Opera. Deze ontmoetingen en optredens zijn gratis toegankelijk voor museumbezoekers.

In de laatste week gaan Hella en Freek in gesprek met de volgende gasten: journalist Constant Meijers, stadshistoricus Beno Hofman, pianist Feico Deutekom, beeldend kunstenaar Carine Holties en Volkskrant redacteur Fokke Obbema, performer Ad Visser, Cok van Vuuren gitarist, schrijversduo Bert Wagendorp en Wilma de Rek, cellist en zanger Vincent de Lange, columnist en televisiepersoonlijkheid Jan Mulder, singer-songwriter Tim Knol, dominee Ad van Nieuwpoort, prof. Jan Piek, cardiologie en Dr. Marianne Piek, stafarts borstkanker Antoni van Leeuwenhoek.

Optreden Koor van De Nationale Opera
Op zaterdag 27 oktober om 12.15 uur en 14.30 uur treedt het Koor van De Nationale Opera op in het Groninger Museum met Hymns uit de Rig-Veda van Gustav Holst. Ook zingt het Koor samen met Freek de Jonge het lied Vaders stem. Het Koor van De Nationale Opera is een beroepskoor, waarvan de leden zich ook regelmatig solistisch laten horen. Naast het brengen van operarepertoire in Nationale Opera & Ballet te Amsterdam, laat het Koor ook geregeld een andere kant van zichzelf zien door breder programma te brengen in bijzondere settingen. Het optreden in het Groninger Museum is hier een voorbeeld van. Onder de artistieke leiding van Ching-Lien Wu werd het Koor in 2016 door Opernwelt uitgeroepen tot Beste Operakoor.

Gedurende de dag zijn er een aantal vaste programma-onderdelen zoals de ontbijtbereiding door Hella, Hella en Freek ontmoeten elkaar, de Aardbeleving, dans, de rondleiding en de optredens waarbij Freek zingt en Hella viool speelt. Meer informatie over de gasten en de tentoonstelling staat op de website Het Volle Leven. Hella en Freek zijn op maandag 22 oktober niet aanwezig. De overige dagen zijn ze aanwezig van 10 tot 17 uur.