Muriel Ramuz nieuwe Conservator in Opleiding Groninger Museum

Muriel Ramuz Conservator in opleiding
Muriel Ramuz Conservator in opleiding © Siese Veenstra

Muriel Ramuz nieuwe conservator in opleiding Groninger Museum

De Stichting Beringer Hazewinkel, de Rijksuniversiteit Groningen en het Groninger Museum zijn verheugd de derde Beringer Hazewinkel Conservator in Opleiding bekend te kunnen maken. Kunsthistorica Muriel Ramuz (Groningen, 1992) werkt de komende twee jaar bij het Groninger Museum mee aan verschillende projecten, waaronder de grote tentoonstelling The Rolling Stones, die vanaf oktober volgend jaar te zien is.

Dit in 2014 gestarte talentontwikkelingsproject is uniek in Nederland. Recent afgestudeerde kunsthistorici van de Rijksuniversiteit Groningen krijgen een tweejarig contract om in het Groninger Museum werkervaring op te doen en eigen projecten te realiseren.

De samenwerking is financieel mogelijk gemaakt door Stichting Beringer Hazewinkel.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:

Willemien Bouwers
wbouwers@groningermuseum.nl