National Gallery Singapore opent digitale Children’s Biennale

donderdag 20 mei 2021
Singapore Gallery

National Gallery Singapore opent digitale Children’s Biennale

Vanaf zaterdag 22 mei is de Kinderbiënnale van Singapore te bekijken in een digitale omgeving. De National Gallery Singapore, samenwerkingspartner van het Groninger Museum, wil hiermee kinderen over de hele wereld bereiken. Kinderen krijgen zo toegang tot speelse en interactieve kunst over belangrijke onderwerpen zoals thuis, diversiteit, het klimaat en tijd.

Deze derde editie van de Children’s Biënnale in Singapore bestaat uit 9 werken van zowel lokale als internationale kunstenaars. Vanaf 21 september is ook de fysieke editie te zien.

Suenne Megan Tan, directeur Audience, Development & Engagement van de National Gallery Singapore zegt hierover:’ de rol van kunst in de ontwikkeling van kritisch denken is in deze tijden van verandering belangrijker dan ooit. Kunst doet ertoe, zeker voor kinderen, en we zijn blij dat we onze Childrens Biënnale nu beschikbaar kunnen maken voor kinderen over de hele wereld. Dankzij de samenwerking met onze internationale partners het Groninger Museum en Staatliche Kunsthalle Dresden is het mogelijk om meer kinderen te bereiken binnen en buiten Singapore, en om door middel van kunst met kinderen in contact te komen’

De digitale belevenis is toegankelijk via een microsite, waar kinderen op avontuur kunnen gaan. Er zijn interactieve games en mogelijkheden om je eigen digitale kunst te maken. Als aanvulling op de 9 digitale kunstwerken kunnen kinderen tot 12 jaar ook deelnemen aan online activiteiten.

De online Childrens Biennale is vanaf 22 mei te zien op childrensbiennale.com