Nieuwe look voor shuttlebus Groninger Museum

donderdag 20 juni 2024
Shuttlebus, foto Siese Veenstra

De Museumshuttle van het Groninger Museum heeft een fris, nieuw jasje gekregen. De bus valt op door de kleurrijke bestickering en nodigt je uit om mee te gaan naar het museum. De shuttlebus is voor inwoners van de provincie Groningen die toe zijn aan een inspirerend dagje uit samen met anderen. Zij worden thuis opgehaald, beleven een creatieve middag in het museum en worden daarna weer thuisgebracht. Aanmelden kan via de website van het museum.

Verbinding
De shuttlebus is bedoeld voor mensen – in het bijzonder ouderen – die wel toe zijn aan een dagje uit, maar niet weten wanneer, met wie en hoe. Dankzij deze bus hebben zij een mooie middag in het Groninger Museum en is er de mogelijkheid om contact te leggen met elkaar. Deelnemers worden zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt opgehaald. Hierdoor is het makkelijker voor de groep om ook in de eigen omgeving deel te nemen aan activiteiten en samen af te spreken.

Interactief en creatief programma
Eenmaal aangekomen in het Groninger Museum volgt een interactieve rondleiding, waarbij met name aandacht is voor persoonlijke verhalen. Onder het genot van een kop koffie of thee krijgt de groep een creatieve opdracht in het atelier. Eventueel kan een week of twee na het eerste bezoek een soortgelijk programma worden gevolgd, met dezelfde vertrouwde groep. Per keer zijn de kosten €10 per persoon. Dit is inclusief vervoer, rondleiding, activiteit en koffie/thee. Indien het niet mogelijk is om dit te financieren, kan er gekeken worden naar mogelijkheden om dit eventueel uit een wijkbudget op te brengen.

Voor dit project werkt het museum nauw samen met Stichting WelMobiel, de gemeente Groningen en provincie Groningen. Het project wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.