Ontdek met Kleur! de collectie van het Groninger Museum

woensdag 25 mei 2022

Vanaf 9 juli bewonder je de kleurrijke collectie van het Groninger Museum in de vrolijke tentoonstelling Kleur!

Wat doet kleur met je? Hoe gebruiken we kleur? Deze vragen vormen op een originele manier de basis van de tentoonstelling.

Sui Jianguo, 'Made in China', 2007 - onderdeel van de tentoonstelling t/m 30 oktober 2022

Kleuren geven betekenis aan ons leven, ze roepen emoties op of dragen juist een grote symbolische kracht in zich. Ontdek een vrolijke selectie van kleding, schilderijen, fotografie, sculptuur en porselein. Er zijn onder andere topwerken van Inez van Lamsweerde, Iris van Herpen, Bruce Nauman, Marga Weimans en kunstenaars van De Ploeg te zien.

De unieke combinaties van kunst- en gebruiksvoorwerpen zetten je aan het denken en laten kleuren voelen. Roept het emotie op, trekt het je aan of stoot het juist af?