Sander Prinsen in Raad van Toezicht Groninger Museum

maandag 17 juni 2019
Gebouw Groninger Museum
Gebouw Groninger Museum © Erik en Petra Hesmerg

Sander Prinsen (40) is benoemd als lid van de raad van toezicht van het Groninger Museum voor een periode van vier jaar. Hij neemt het stokje over van Maarten Duijvendak.

Andreas Blühm, directeur van het museum: ‘Met zijn ervaring als ondernemer en marketeer is Sander Prinsen een waardevolle toevoeging aan de Raad van Toezicht. Ik kijk ernaar uit om met hem samen te werken.’

De Groningse ondernemer Prinsen is oprichter van Storm Digital en How en Knower en is met zijn jarenlange ervaring een expert op het gebied van digitale marketing en vernieuwende technologieën. Beide bedrijven heeft hij vanuit het niets opgebouwd tot toonaangevende marktleiders en inmiddels verkocht. Vanuit Move Fast Ventures is hij investeerder in start-ups, zoals bijvoorbeeld het Groningse bedrijf Tubber.

De Raad van Toezicht van het Groninger Museum bestaat per 13 juni 2019 uit Johan Remkes (voorzitter), Inez Boogaarts, Jacob Kielman, Henk Pijlman, Nathalie de Vries en Sander Prinsen.