Vierde editie Groninger Museumnacht op zaterdag 12 september 2020

maandag 3 februari 2020

Liefhebbers kunnen het vast in hun agenda noteren: de Groninger Museumnacht is dit jaar op zaterdag 12 september 2020. De Groninger musea openen dan voor het vierde jaar op rij in de avond hun deuren. De kaartverkoop voor dit feestelijke evenement - dat tot nu toe ieder jaar uitverkocht was - gaat in de zomer van start.

Naast een uniek nachtelijk museumbezoek biedt de Museumnacht een afwisselend programma met muziek, bijzondere workshops en interessante sprekers. Hiermee streven de musea naar een divers en inclusief evenement waar alle Groningers zich welkom voelen. De afgelopen jaren heeft de Groninger Museumnacht zich ontwikkeld tot een van de grootste culturele evenementen van de stad en trekt het ieder jaar ruim 3500 bezoekers. Het evenement is vooral in trek bij een jong publiek, de gemiddelde leeftijd is tussen 20 en 35 jaar. Ook veel buitenlandse studenten grijpen deze avond aan om zich te laven aan alle culturele verleidingen die de stad Groningen rijk is.

Nieuwe locatie: Storyworld in Forum Groningen
Dit jaar is ook het nieuwe Storyworld te bezoeken tijdens de Museumnacht. Storyworld ontrafelt de geheimen van grote verhalenvertellers en toont Nederlandse en internationale successen op het gebied van strips, animatie en games. Bovendien is Storyworld een plek waar je zelf aan de slag kunt met alle bouwstenen en aspecten van strips, animatie en games.

De Groninger Museumnacht is een gezamenlijk initiatief van het Groninger Museum, Het Noordelijk Scheepvaartmuseum, GRID Grafisch Museum, Storyworld en het Universiteitsmuseum Groningen.