Winnaars ontwerpwedstrijd mondneusmasker bekend

woensdag 12 augustus 2020

Mondmaskers zijn de afgelopen tijd steeds meer een onderdeel van ons modebeeld geworden. De meeste hebben echter een simpel printje en zijn gemaakt van een eenvoudig stofje. Daarom daagde XD-Art Projects, in samenwerking met het Groninger Museum, het UMCG en de Rijksuniversiteit Groningen, je uit om een creatief mondneusmasker te maken. De winnaars van deze ontwerpwedstrijd zijn nu bekend.

De jury, bestaande uit dr. Edwina Doting, arts-microbioloog UMCG / RUG (voorzitter), Sander Daams, hoofd Educatie bij het Groninger Museum, en Xandra Donders, kunstenaar en projectorganisator vanuit XD-Art Projects, hebben uit de ruim 70 inzendingen de volgende winnaars gekozen:

• Jeanet Metselaar
  • Gea Vermeulen & Marieke Kort Postmus
  • Marc Paulusma

De foto's van de drie beste ontwerpen zijn vanaf vrijdag 14 augustus te zien in het Atelier van het Groninger Museum.

Benieuwd waar de maskers op geïnspireerd zijn of naar het juryrapport? Kijk voor meer informatie over de wedstrijd op XD-Artprojects.