Groninger Museum veilt appartement Rolling Stones

dinsdag 19 december 2023

Het Groninger Museum organiseert in januari een veiling met bijzondere objecten uit de tentoonstelling The Rolling Stones - Unzipped. Hét topstuk is het Edith Grove appartement waar Mick Jagger, Keith Richards en Brian Jones in hun jonge jaren woonden. Op woensdag 3 januari gaat de online veiling via het Venduehuis open voor bieding en op maandag 15 januari om 20 uur loopt deze af. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf 3 januari aanmelden via venduehuis.com.

Ook grote lichtsculptuur Stones logo in de aanbieding
Naast het nagebouwde appartement worden de grote tongsculptuur, die momenteel op de Museumbrug staat, en de Rolling Stones vlag geveild. Liefhebbers kunnen ook bieden op de gouden plaat die Universal Music uitgaf ter ere van de meer dan 20.000e verkochte exemplaren van het album Hackney Diamonds. De plaat, waar er slechts twee van zijn uitgegeven, hangt momenteel in het Groninger Museum. Wie de Stones van dichterbij wil beleven, kan bieden op de levensgrote cartoonpoppen van de bandleden, ontworpen door de bekende striptekenaar Typex. De rekwisieten stonden eerder in de tijdelijke shop van Universal Music in Groningen.

Over The Rolling Stones – Unzipped
The Rolling Stones – Unzipped is nog t/m 21 januari 2024 voor het laatst te bekijken in het Groninger Museum. Daarna stopt de tentoonstelling voorgoed. Te zien zijn meer dan 400 originele objecten uit het persoonlijk archief van de beroemde band, waaronder originele instrumenten, stagedesigns, albumcovers, iconische kostuums, zeldzame audiofragmenten en videomaterialen. Opvallende hoogtepunten in de tentoonstelling zijn natuurlijk het nagebootste appartement en de reconstructie van de studio. Slotstuk van de tentoonstelling is de geweldige Dolby Atmos ervaring van het spectaculaire concert dat zij in Cuba gaven in 2016.

Tickets voor de tentoonstelling zijn verkrijgbaar via rollingstonesgroningen.nl.

De Online Only veiling wordt gehouden door het Venduehuis en is te volgen vanaf 3 januari 2024 via www.venduehuis.com.

Noot voor de redactie, niet ter publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:
pr@groningermuseum.nl - 050 3666 510

Klik hier voor beeldmateriaal van de items die geveild worden uit The Rolling Stones - Unzipped