Groninger studenten maken massaal gebruik van gratis toegang Groninger Museum

16 maart 2017, Groningen

donderdag 16 maart 2017

Sinds 1 september 2016 hebben alle kinderen en jongeren tot en met 18 jaar en studenten die in Groningen een mbo-, hbo-, of universitaire studie volgen, gratis toegang tot het Groninger Museum. Het aantal studenten uit Groningen dat het museum bezocht is maar liefst verviervoudigd ten opzichte van augustus 2016. Bij kinderen en jongeren tot en met 18 jaar is er sprake van een verdubbeling. Deze regeling is mede mogelijk gemaakt door het Akkoord van Groningen (gemeente Groningen, Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool Groningen en UMCG), provincie Groningen en de onderwijsinstellingen Alfa-college en Noorderpoort. Na een jaar wordt gekeken of dit initiatief gecontinueerd wordt.

Donderdag 20 april: Studentenavond met documentairemaker Sunny Bergman
Documentairemaker Sunny Bergman, bekend van Sletvrees, Zwart als roet en Beperkt houdbaar, spreekt over de kunstenaar Rodin en het fenomeen schoonheid. Na de lezing zijn er workshops beeldhouwen en modeltekenen. Ook kunnen studenten de tentoonstelling Rodin - Genius at Workbezoeken. Het Groninger Museum organiseert deze avond samen met studievereniging Arteva.

De presentatie is in handen van Bram Douwes. Een ticket kost € 7,50 en is verkrijgbaar via www.groningermuseum.nl/tickets.

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing van het Groninger Museum:
Willemien Bouwers, wbouwers@groningermuseum.nl, 050 3 666 510.
Karina Smrkovsky, ksmrkovsky@groningermuseum.nl, 050 3 666 512.