Lentetuin vanaf april 2024 terug in het Groninger Museum

dinsdag 7 november 2023
Vincent van Gogh Lentetuin de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar Groninger Museum

De Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar van Vincent van Gogh is vanaf april 2024 weer terug in het Groninger Museum. Het in 2020 gestolen en onlangs teruggevonden schilderij zal te bewonderen zijn in de nieuwe collectietentoonstelling van het museum die dan opent.

Het Groninger Museum krijgt volgend jaar een nieuwe collectiepresentatie, die geheel in het teken staat van het 150 jarige bestaan van het museum. Van Gogh’s Lentetuin kan hierin niet ontbreken. De komende tijd wordt het werk grondig onderzocht en gerestaureerd.

Collectietentoonstelling Groninger Museum 150 jaar
Groninger Museum 150 jaar - Behind the Scenes geeft een kijkje achter de schermen van het museum. Hoe komt een collectie tot stand, hoe worden kunstwerken geconserveerd en hoe presenteren we deze vervolgens aan het publiek? Hoe ging dit vroeger en hoe gaat dit nu, en wat komt daar allemaal bij kijken?

Noot voor de redactie, niet ter publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:
Karina Smrkovsky
ksmrkovsky@groningermuseum.nl - 050 3666 512
Of
Sanne Heesbeen
sheesbeen@groningermuseum.nl - 050 3666 510

Download beeldmateriaal van de Lentetuin via deze link