Ticketverkoop The Rolling Stones – Unzipped start op 7 maart

donderdag 23 februari 2023
Unzipped
Unzipped © Siese Veenstra

Goed nieuws: de voorverkoop van tickets voor The Rolling Stones – Unzipped gaat van start op dinsdag 7 maart 2023 in de middag. Unzipped neemt de bezoeker mee door de imposante carrière van The Rolling Stones. De tentoonstelling is een overweldigende ervaring waarbij muziek, kunst, vormgeving, mode, fotografie en film samenkomen. Een bezoek brengen aan de tentoonstelling kan vanaf vrijdag 30 juni.

Herkansing in 2023
Het kwam nog nooit voor dat een tentoonstelling twee keer naar hetzelfde museum reisde. In verband met de coronapandemie was Unzipped in 2020 al kort te zien. Na vier weken moest het museum de deuren sluiten, waardoor vele fans teleurgesteld werden. Gelukkig bereikte het Groninger Museum overeenstemming met het management van de band om de expositie in 2023 terug te halen. Bezoekers krijgen dit jaar dus weer een kans om de tentoonstelling te bekijken.

Over The Rolling Stones – Unzipped
In deze internationale tentoonstelling van en over de rockband The Rolling Stones krijgt de bezoeker een kijkje achter de schermen. De tentoonstelling is een reis door de geschiedenis en indrukwekkende carrière van de band. Originele objecten uit het persoonlijk archief worden getoond, waaronder instrumenten, stage designs, albumcovers, iconische kostuums, persoonlijke dagboeken, zeldzame audiofragmenten en videomaterialen. Een echt hoogtepunt is een reconstructie van de studio en het verblijf van de band in het Londense Edith Grove. Daarnaast is er de spectaculaire Dolby Atmos belevenis als onderdeel van het slotstuk van de tentoonstelling. Bezoekers kunnen dan de liveshow van de Stones uit 2016 in Cuba ervaren alsof ze het van dichtbij meemaken.

Bovendien is Groningen de laatste locatie op het vasteland van Europa waar Unzipped naartoe reist.

Tickets
The Rolling Stones – Unzipped is van 30 juni 2023 t/m 21 januari 2024 te bekijken in het Groninger Museum. De kaartverkoop voor de tentoonstelling start op 7 maart. Tickets voor de tentoonstelling zijn verkrijgbaar via rollingstonesgroningen.nl.

Noot voor de redactie, niet ter publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:
pr@groningermuseum.nl – 050 3666507

Klik hier voor beeldmateriaal van The Rolling Stones - Unzipped