2019: Jubileumjaar voor Groninger Museum

vrijdag 17 mei 2019
Gebouw Groninger Museum
Gebouw Groninger Museum © Erik en Petra Hesmerg

In 2019 staat het tentoonstellingsprogramma van het Groninger Museum in het kader van het 25-jarig bestaan van het nog steeds spraakmakende Groninger Museumgebouw. De tentoonstelling Mondo Mendini wordt daarvoor samengesteld door hoofdarchitect Alessandro Mendini. Ook de exposities Pronkjewails - Design uit heden en verleden en P. Struycken – Exploderende kleur bij Skrjabin en Boulez staan in het teken van dit jubileum.

Met Strijd! 100 Jaar Vrouwenkiesrecht markeert het Groninger Museum een ander jubileum: van het algemeen kiesrecht in Nederland. Naast deze festiviteiten is er in het museum nog veel meer te zien en te doen.

25 Jaar

Gedurende het hele jaar vieren we het 25 jarige jubileum van het Groninger Museumgebouw met tentoonstellingen en evenementen.

25 Jaar Groninger Museum