Er is nieuws over de gestolen van Gogh: politie houdt verdachte aan

dinsdag 6 april 2021

Op 12 september 2023 is de Lentetuin tot onze opluchting weer teruggevonden!

De politie heeft nieuws bekendgemaakt over de gestolen 'Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar' van Vincent van Gogh. We zijn als Groninger Museum blij dat er weer een stap is gezet in het onderzoek en hopen dat het schilderij spoedig zal worden teruggevonden.

Op dinsdag 30 maart 2021 was het precies een jaar geleden dat het schilderij Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar van Vincent van Gogh werd gestolen uit Museum Singer Laren.

Het museum beschikt niet over informatie over het over het lopende onderzoek, daarom verwijzen wij hiervoor naar de website van de politie.

Meer over het schilderij 'Lentetuin' van Vincent van Gogh

Het schilderij van Vincent van Gogh behoort tot de highlights van de collectie van het Groninger Museum.
Hoe ontstond het werk eigenlijk? Wat is dat voor kerkje in de achtergrond? Waarom schilderde Van Gogh deze lentetuin in Nuenen? Had van Gogh een atelier?
Met foto’s van pentekeningen en fragmenten uit van Gogh’s brieven geven we je een kijkje in de keuken van deze beroemde kunstenaar.

Vincent van Gogh, Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar