Op Tweede Pinksterdag is museumentree gratis

maandag 30 mei 2022
JR (French, born 1983). 28 Millimeters, Portrait d’une generation: Amad, Paris,

Op maandag 6 juni, Tweede Pinksterdag, houdt het Groninger Museum een open dag met gratis toegang voor iedereen. Alle tentoonstellingen zijn die dag te bezichtigen en er zijn leuke activiteiten voor jong en oud.

Er is spoken word in samenwerking met Noordstaat en er zijn verrassende optredens van de Braziliaanse percussieband Batatuké en DJ Lowpro. Professionele rondleiders vertellen je op zaal meer over de kunst en het gebouw. Creatievelingen kunnen lekker zelf aan de slag in het open atelier. Bij de tentoonstelling Bitterzoet Erfgoed - Zwart in Groningen geven schrijver Vamba Sherif, historicus Barbara Henkes en kunstenaar Faisel Saro een flitslezing over het slavernijverleden.

Laatste kans!
Het is de laatste kans om de populaire tentoonstelling JR: Chronicles te zien. JR: Chronicles is een reis door de indrukwekkende carrière van de kunstenaar JR: van de graffitikunst die hij als tiener in Parijs maakte tot zijn maatschappelijke projecten over de hele wereld. JR's sociaal betrokken werk bevindt zich op het snijvlak van fotografie, straatkunst en performance. De expositie trok al ruim 50.000 bezoekers en is nog tot en met 12 juni te zien.

Het museum is tijdens de open dag van 10-17 uur geopend. Reserveren is niet nodig.