Groninger Museum verwelkomt 100.000ste bezoeker CHIHULY

dinsdag 26 maart 2019

Vandaag mocht het Groninger Museum de 100.000ste bezoeker van de tentoonstelling CHIHULY ontvangen. De 70-jarige Erica Kelderman uit Haren was de gelukkige. Zij ontving de catalogus van de expositie en een bos bloemen uit handen van museumdirecteur Andreas Blühm. De bijzondere glascreaties van de Amerikaanse kunstenaar Dale Chihuly zijn nog tot en met 5 mei 2019 te zien.

100.000ste bezoeker Chihuly
100.000ste bezoeker Chihuly © Marten de Leeuw

Mevrouw Kelderman bezocht CHIHULY samen met haar vriendin Marita Ruyter (68), uit Assen. "Ik was al eerder naar de tentoonstelling geweest en vond het zo geweldig dat ik het ook aan mijn vriendin wilde laten zien," zei Kelderman.

Tentoonstelling
CHIHULY is sinds december 2018 in Groningen te zien. De tentoonstelling wordt zeer positief ontvangen: bezoekers zijn enthousiast en ook in recensies worden de glassculpturen geprezen. CHIHULY is speciaal voor het Groninger Museum samengesteld en is de grootste museale expositie van de kunstenaar in Europa van de laatste 20 jaar.

Catalogus
Bij de tentoonstelling is een rijk geïllustreerde catalogus te koop in de winkel van het museum. Hierin komen onder meer alle installaties die in het Groninger Museum te zien zijn, inclusief de speciaal voor het museum ontworpen Grand Stairwell Installation (2018), uitvoerig aan bod.

Audiotour
Er is een gratis muzikale audiotour beschikbaar bij de expositie. Luister tijdens het bewonderen van de kunstwerken naar klassieke muziek van het Seattle Symphony Orchestra, de favoriete popmuziek van Chihuly uit de jaren ‘60, de typische Seattle sound van de ‘grunge’ uit de jaren ‘90 of alternatieve muziek uit Seattle van na 2000.

Open tijdens vakantie- en feestdagen
Het museum is op Goede Vrijdag (19 april), eerste en tweede paasdag (zondag 21 en maandag 22 april) en op Koningsdag (zaterdag 27 april) gewoon te bezoeken. Tijdens de meivakantie is het museum extra open op maandag 29 april.

Koop je ticket voor de tentoonstelling CHIHULY online via tickets.groningermuseum.nl en krijg direct 2 euro korting.