NP3 en Groninger Museum zoeken nieuw talent

donderdag 18 april 2019
YGA

NP3, platform voor experimentele hedendaagse kunst, en het Groninger Museum zoeken weer 'jong' Groninger talent. Deze zoektocht naar de Young Grunn Artist (YGA) 2019 is een vervolg op het succesvolle project dat leidde tot een solotentoonstelling van Esther de Graaf in het Groninger Museum in 2016. De tentoonstelling van het nieuwe Groninger talent is eind 2020 zien in het museum.

Het YGA-traject is een bijzonder samenwerkingsproject tussen NP3 en het Groninger Museum. Het biedt meerdere kunstenaars de unieke kans om onder professionele begeleiding de volgende stap in hun carrière te zetten en hun kunstenaarschap naar een hoger niveau te tillen. Curatoren van NP3 en het Groninger Museum ondersteunen de deelnemers gedurende een eenjarig coachingstraject bij het realiseren van hun artistieke doelen en het vinden van aansluiting bij het (inter)nationale kunstcircuit. Daarnaast werken de kunstenaars aan een voorstel voor een tentoonstelling van nieuw werk. Op basis van ontwikkelingen tijdens het traject en de voorstellen wordt bepaald welke kunstenaar het traject afsluit met een solotentoonstelling in het Groninger Museum.

Aanmelden en selectie

Kunstenaars kunnen hun motivatie en documentatie insturen tot en met 10 juni 2019. Op basis hiervan wordt een eerste selectie gemaakt, waaruit curatoren van NP3 en het Groninger Museum een definitieve keuze maken van deelnemers aan het traject.

Kijk voor meer informatie en voorwaarden voor deelname op www.np3.nu of www.groningermuseum.nl/yga.