Programma Groninger Museumnacht 2019

maandag 2 september 2019
Groninger Museumnacht 2019

Het programma voor de derde Groninger Museumnacht is bekend. Op zaterdag 7 september bezoek je voor vijf euro tot na middernacht de vijf Groninger musea – GRID Grafisch Museum, Noordelijk Scheepvaartmuseum, Storyworld met een pop-uplocatie aan het Hereplein, Universiteitsmuseum en het Groninger Museum – en beleef je een avond vol muziek, talkshows, workshops en optredens.

Van funky hiphop van Het Gezelschap tot nostalgisch gamen op old-school spelcomputers tot improvisatiecomedy. Van een spoedcursus Gronings voor beginners tot rustgevende Bier Yoga georganiseerd door Cultureel Studentencentrum USVA. Er is voor ieder wat wils. Bovendien biedt de museumnacht een mogelijkheid voor mensen om 's nachts tentoonstellingen in musea te bezoeken. Bezoek bijvoorbeeld de interactieve tentoonstelling Daan Roosegaarde – Presence of bekijk De Bosatlas: De kunst van het weglaten in GRID Grafisch Museum. En er is nog veel meer. Bekijk het volledige programma en alle locaties.

Tickets

Tickets voor de Groninger Museumnacht kosten 5 euro en zijn online verkrijgbaar op tickets.groningermuseum.nl. Het online ticket kan vanaf 5 september bij de kassa's van de deelnemende musea (met uitzondering van Storyworld) worden ingewisseld voor een polsbandje. Deze geeft tijdens de Museumnacht op 7 september van 19.00 tot 01.00 uur toegang tot alle locaties. Daarnaast geeft het polsbandje recht op één herhalingsbezoek aan een van de 5 deelnemende musea. Wees er snel bij: de afgelopen twee edities waren volledig uitverkocht.