The Rolling Stones Unzipped in juli 2023 terug in Groningen

woensdag 15 juni 2022
Save the date image

The Rolling Stones - Unzipped komt al in juli 2023 terug naar het Groninger Museum!

Deze eerste internationale tentoonstelling van en over de rockband biedt een kijkje achter de schermen van hun indrukwekkende carrière. Aan de hand van originele objecten uit het persoonlijke archief worden instrumenten, stage designs en albumcovers getoond. Maar ook iconische kostuums, persoonlijke dagboeken, zeldzame audiofragmenten en videomaterialen zijn te zien in de tentoonstelling.

Een hoogtepunt is een reconstructie van de oude studio van de band en de bescheiden flat in het Londense Edith Grove, tot op de sigarettenpeuken nauwkeurig. Het drumstel van bandlid Charlie Watts, die in 2021 overleed, zal ook te zien zijn. Unzipped was eerder te zien in 2020, maar moest toen na vier weken sluiten vanwege coronamaatregelen, waardoor veel fans teleurgesteld achterbleven. Het museum is blij dat er nu een nieuwe kans is om de tentoonstelling te bewonderen.

Tickets gaan in maart in de verkoop. Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je in op de speciale Stones mailinglist! Informatie en tickets: www.rollingstonesgroningen.nl