Kinderen aan de slag met Kinderbiënnale

vrijdag 6 november 2020

Op vrijdag 30 oktober zijn de kinderambassadeurs van de Kinderbiënnale,een tentoonstelling door kinderen, gestart. Iedereen kan het traject van de kinderen volgen op kinderbiennalegroningen.nl en Instagram. In een video stellen de 30 kinderen zichzelf voor.

Het Groninger Museum heeft in 2021 de primeur met de eerste kinderbiënnale van Nederland, een tweejaarlijkse tentoonstelling met interactieve kunst van hoog niveau. Elk kunstwerk dat te zien zal zijn tijdens de expositie daagt uit tot interactie, participatie en creatie.

Een uniek project

Het unieke aan dit project is dat het Groninger Museum de doelgroep wil laten participeren in de totstandkoming van de tentoonstelling. Kinderen werken en denken mee met de inrichting, vormgeving en opbouw van de expositie, educatie en marketing. Een belangrijk onderdeel van de beleving en het meedoen als ambassadeur is het zelf vastleggen van eigen ervaringen. Op de speciale website van de kinderbiënnale delen de kinderen hun zelfgemaakte content over de biennale met de rest van de wereld. Ook op Instagram zijn ze vanaf nu te volgen via @kinderbiennalegm.

De Kinderbiënnale komt tot stand in samenwerking met basisscholen, regionale partners en The National Gallery in Singapore. De tentoonstelling is van 24 april tot en met 31 oktober 2021 te zien in het Groninger Museum.