150 jaar Groninger Museum

Groninger Museum 150 jaar

Groninger Museum bestaat 150 jaar!

In 2024 bestaat het Groninger Museum 150 jaar en het gebouw van architect Alessandro Mendini 30 jaar en dit vieren we graag samen met jou! Sinds de opening 150 jaar geleden in een kamertje met een kleine collectie 'rariteiten' is het Groninger Museum uitgegroeid tot een plek waar je naartoe komt voor opvallende tentoonstellingen en bijzondere collecties. In de jubileumtentoonstelling Behind the Scenes vertellen we je meer over onze kunst- design- en erfgoedcollecties en over het museum in de praktijk.

Jubileumactiviteiten

Behind the scenes 157

Wij zijn benieuwd naar jouw verzameling

Postzegels, spaarvarkens, handtekeningen, beeldjes van olifanten: je kan het zo gek niet bedenken of iemand verzamelt het. In het museum zijn verzamelen en bewaren natuurlijk belangrijke taken en daarom vertellen we je in de tentoonstelling Behind the Scenes hoe wij dat doen. Wil jij jouw schatten ook eens in het museum laten zien?

Jubileumtentoonstellingen

Junior Club 150ste verjaardag Groninger Museum
Op 25 februari vierde de Junior Club de 150ste verjaardag van het Groninger Museum

Lentetuin Vincent van Gogh

Bekijk de Lentetuin van Vincent van Gogh van dichtbij met onze speciale inzoomer.

Vincent van Gogh Lentetuin de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar Groninger Museum