Nieuwe tentoonstelling Kleur! nu te zien, ook op maandagen

vrijdag 8 juli 2022
Groninger Museum
Groninger Museum © Melvin Jonker

Het Groninger Museum opent deze zomer zijn deuren ook op maandag! Genoeg tijd dus om de nieuwe tentoonstelling Kleur! te bezoeken.

In de periode van 11 juli t/m 29 augustus 2022 is het museum ook op de maandagen open. Met een mooi aanbod aan tentoonstellingen en activiteiten is het museum deze zomer hét perfect uitje voor het hele gezin.

Kleur! - nu te zien

In de vrolijke tentoonstelling Kleur! ontdek je de collectie van het Groninger Museum en ervaar je wat kleuren met je doen. Welk effect heeft kleur op je humeur? En hoe gebruiken kunstenaars verschillende kleuren in hun kunstwerken?

In elke zaal van de tentoonstelling dompel je jezelf onder in een andere kleurenwereld. Na het zien van deze unieke tentoonstelling kijk je voortaan anders naar kleuren om je heen.

Cornelie Tollens, zonder titel, 1993
Cornelie Tollens, zonder titel, 1993 © Cornelie Tollens

Meer te zien

In de zomervakantie ontdek je nog meer tentoonstellingen:

Stad houdt Stand – 350 jaar Groningens ontzet staat volledig in het teken staat van het jaar 1672, waarin Groningen werd belegerd en ontzet. Deze expositie bevat authentieke schilderijen, voorwerpen en documenten en zelfs kanonnen uit deze heroïsche strijd.

In Bitterzoet erfgoed – Zwart in Groningen ontdek je historische schilderijen en beelden die in Groningen gemaakt zijn waarop mensen van kleur te zien zijn. De werken zijn getuigen van de Groningse betrokkenheid bij het slavernijverleden.

MEGALITH is een groot post-apocalyptisch landschap dat alle zintuigen prikkelt. In deze eerste solotentoonstelling van Marit Westerhuis wordt de relatie tussen mens, mythe en natuur bevraagt.

Extra activiteiten

In de zomervakantie (regio Noord, 16 juli t/m 28 augustus) zijn er ook extra activiteiten in het Groninger Museum. Met de Slow Looking rondleiding ontdek je door middel van interactieve kijkopdrachten meerdere lagen in de kunst.

Ook is er de VIP-Familietour die geschikt is voor alle leeftijden. Hierin leer je aan de hand van leuke opdrachten en spelvormen de kunstwerken beter kennen.

Daarnaast is er nog het inloopatelier waar je aan de slag kunt met een scala aan verschillende materialen en je creativiteit de vrije loop kan laten.